Koncepcja szczupłego zarządzania w magazynach
Opis
Program: a) prospektywność – przewidywanie, zgłębienie i kształtowanie przyszłych działań a) pracy grupowej a) definicja magazynu a) mapowanie procesów a) kontrola wejściowa towaru i jakości: b) składowanie towarów: c) kompletacja a) istota i cel oceny a) 5S – organizacja miejsc pracy (selekcja, systematyka, sprzątanie, standaryzacja, samodyscyplina)Koncepcja szczupłego zarządzania w magazynach
1. Wprowadzenie do Lean Management – 5 zasad myślenia:
b) wrażliwość – zrozumienie otoczenia i reagowanie adaptacyjne
c) globalność – rozważanie efektów całościowych i odwaga wobec złożoności
d) dynamiczność – wykorzystanie wszystkich posiadanych zasobów
e) ekonomiczność – eliminacja wszelkiego marnotrawstwa2. Dziesięć zasad pracy w systemie Lean Management:
b) odpowiedzialności osobistej
c) sprzężenia zwrotnego
d) racji klienta
e) priorytetu wartości dodanej
f) standaryzacji
g) ciągłego ulepszania
h) natychmiastowej eliminacji przyczyn błędów
i) przewidywania
j) stopniowego doskonalenia3. Magazyn jako element systemu logistycznego:
b) miejsce magazynu w łańcuchu dostaw
c) kiedy magazyn jest nowoczesny4. Główne problemy w magazynowaniu:
b) dokumentowanie obrotów magazynowych a projektowanie procesu
c) identyfikacja najsłabszych ogniw5. Przepływy materiałowe w magazynie:
d) kontrola na wyjściu towaru i jakości6. Metody i mierniki oceny działalności magazynu:
b) audyt magazynu
c) mierniki syntetyczne
d) mierniki analityczne
e) przykładowe wskaźniki i sposoby wyliczenia7. Optymalizacja pracy magazynu – ćwiczenia – Nowoczesne techniki zarządzania procesami– rewelacja czy mit:
b) 改 – KAI (zmiana) 善 – ZEN (dobry) – Kaizen ciągłe doskonalenie
c) metody sterowania przepływem materiałów
d) zsynchronizowanie zaopatrzenia z produkcją – Just In Time
e) Kanban jako samoregulujące narzędzie sterowania procesami produkcyjnymi
f) wybór wyposażenia i jego rozlokowanie
g) czasochłonność procesów a nakłady inwestycyjne i koszty danego rozwiązania
h) ocena realizowanych procesów
i) Make or Buy w magazynie
Karierę zawodową rozpoczął w 1999 roku od realizacji projektów wdrożeniowych systemu klasy ERP – IFS. Później Project Manager zajmujący się wdrożeniami systemu SAP. Twórca sprawdzonej w praktyce metody analizy opłacalności i realizacji wdrożenia RFID w przedsiębiorstwie sektora FMCG funkcjonującym na rynku globalnym. Zawodowo prowadzi również tematy dostosowywania elementów metodyki oferowanej przez PMI® – do wymagań konkretnych przedsiębiorstw. Jest autorem wielu pomysłów usprawniających pracę Project Manager’a – rozwiązań informatycznych, dot. metod dokumentacji i komunikacji, jak i „czysto” organizacyjnych. Przynależy do PMI®, gdzie publikuje – oddział PMI® Monachium. Jest również członkiem Polskiego Towarzystwa Logistycznego. Autor wielu cykli dydaktycznych dla polskich i zagranicznych firm doradczo – szkoleniowych. Ma udokumentowaną z realizację w okresie trzynastu lat ponad 750’u usług doradczych i szkoleniowych. Od 1999 roku wiodący konsultant w zakresie zarządzania projektami, jak i logistyki. Prelegent i moderator na konferencjach krajowych, jak i prelegent na konferencjach międzynarodowych.Adam Łazarski, Mgr, MBA
Twórca sprawdzonej w praktyce metody analizy opłacalności i realizacji wdrożenia RFID w przedsiębiorstwie sektora FMCG funkcjonującym na rynku globalnym. Od siedemnastu lat zawodowo zajmuje się realizowaniem projektów reorganizacyjnych z zakresu zagadnień logistyki i planowania produkcji zgodnie z APICS®, tematyki Project Management zgodnie z PMBOK®, jak i Lean Manufacturing-Office.