W dniach 01-02.10.2015 organizowaliśmy szkolenia dla podmiotu administracji publicznej pt. Metody radzenia sobie ze stresem w pracy zawodowej oraz Profesjonalna obsługa trudnego klienta. Celem szkolenia było przekazanie wiedzy i umiejętności w zakresie usprawnienia obsługi klienta.
Wśród tematów realizowanych na szkoleniu z Metod radzenia sobie ze stresem poruszono m. in.:
- Kilka słów o stresie (stres negatywny i pozytywny, twórcze wykorzystanie optymalnego poziomu stresu, źródła i przyczyny stresu)
- Reakcje na stres
- Stres w pracy a wypalenie zawodowe
- Techniki, metody i sposoby radzenia sobie ze stresem (procesy radzenia sobie ze stresem, postawa reaktywna i proaktywna, dobre praktyki w radzeniu sobie ze stresem)
- Poprawna i efektywna komunikacja jako ważny element redukcji stresu (bariery komunikacyjne, asertywność – co to tak naprawdę jest i jak ma to pomóc w walce ze stresem)
- Mój plan na stres- opracowanie indywidualnego planu działania
Na szkoleniu z Profesjonalnej obsługi trudnego klienta omówiono m. in.:
- Znaczenie obsługi klienta w budowaniu wizerunku
- Jak porozumieć się z każdym klientem – typy osobowości
- Bezpośredni kontakt z klientem – analiza potrzeb klienta, budowanie zaufania i dbanie o dobre relacje długofalowe
- Jak radzić sobie z niezadowoleniem i agresją klienta, czyli jak nie dać się sprowokować
- Radzenie sobie ze stresem w pracy – dodatkowy punkt ale bardzo ważny w przypadku codziennej pracy z klientem