Leadership
Opis
Cele szkolenia:
Program: 1. Wprowadzenie 2. Przywództwo Zachowania przywódcze – aktywne wprowadzanie zmian, inspirowanie wizją, umożliwiania działania innym, modelowanie sposobu działania, „zagrzewanie serc”. 3. Władza i umiejętności kierownicze 4. Budowanie autorytetu lidera 5. Komunikacja w zespole 6. Asertywność- zakres użyteczności 7. Informacja zwrotna, jako narzędzie wpływu 8. Motywowanie zespołu 9. Automotywacja 10. Delegowanie uprawnień Argumenty za i przeciw delegowaniu. Poziomy delegowania w zależności od stopnia odpowiedzialności pracownika i kontroli kierownika. Opory przed delegowaniem. 11. Zakończenie szkolenia Leadership
Rozpoczęcie szkolenia. Oczekiwania uczestników Program i cele szkolenia
Rola przywódcy.
Podejścia do władzy. Rodzaje władzy w dyspozycji kadry kierowniczej. Przywództwo vs. kierowanie.
Umiejętności i cechy aktualne kadry kierowniczej vs. cechy pożądane.
Rozróżnienie pomiędzy władzą formalną i nieformalną. Władza i wpływanie. Kiedy odwoływać się do różnych rodzajów władzy.
Delegowanie sukcesu i przyjmowanie niepowodzeń, kluczem do budowania wyrazistego wizerunku.
Charyzma lidera.
Diagnoza własnych stylów porozumiewania się i ich konsekwencji. Bariery i mosty komunikacyjne.
Sztuka budowania czytelnych komunikatów.
Przydatność wybranych technik asertywnych – komunikowanie odmowy, oczekiwań, niezadowolenia. Czterostopniowy schemat budowania komunikatu. Budowanie własnych granic w kontaktach zawodowych.
Struktura efektywnej informacji zwrotnej w zestawieniu z krytyką. Feedback motywujący i korygujący. Skutki dostrzegania działań pozytywnych. Jak i za co chwalić?
Przekazywanie niepomyślnych wiadomości-planowanie, cel, struktura.
Egzekwowanie poleceń.
Praca pod wpływem presji czasu.
Co motywuje lidera – co podwładnych?
Konsekwencje nastawienia liderów (McGregor). Motywatory i czynniki higieny (Herzberg) – determinanty niezadowolenia z pracy. Osiąganie satysfakcji.
Motywowanie poza finansowe Lista motywatorów.
Dobór działań motywujących w zależności od członków zespołu.
Analiza własnych zasobów. Techniki automotywacyjne. Budowanie pozytywnego obrazu siebie.
Formuła delegowania. Kontrola realizacji. Rozwijająca i motywująca funkcja delegowania.
Podsumowanie, potrzeby dotyczące dalszych szkoleń.
Konsultant, praktyk zarządzania zasobami ludzkimi. Doktor nauk humanistycznych w zakresie psychologii. W pracy doktorskiej zajmował się problematyką motywacji do pracy pod kierunkiem prof. Janusza Czapińskiego. Absolwent Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Ukończył socjologię, podyplomowe studia z doradztwa personalnego oraz Studium Menedżerów Personalnych w Gdańsku. Wykładowca na studiach podyplomowych z Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Politechnice Gdańskiej, Wyższej Szkole Zarządzania w Gdańsku oraz Wyższej Szkole Bankowej. Uczestniczył w transferze najlepszych metod zarządzania zasobami ludzkimi na grunt polskiego przedsiębiorstwa (zarządzanie kompetencjami, wycena zwrotu z inwestycji w kapitał ludzki, wskaźniki biznesowe w dziale personalnym). Pełnił role menedżerskie kierując projektami doradczymi i szkoleniowymi w Ośrodku Doradztwa i Treningu Kierowniczego w Gdańsku. Avans, Agalight S.A., Budimex S.A., Bank Zachodni WBK, Boehringer Ingelheim Pharma, C.Hartiwg Gdynia, Delecta, DeLaval Polska, Elektrociepłownia Gdynia, Goodyear Polska, Geofizyka Toruń, GPEC, Instytut Marka Kamińskiego, International Paper Kwidzyn, Invest Komfort, Kujawska Fabryka Manometrów, Legro, LOT, LOTOS, Lukas Bank S.A., Polar Wrocław, Philips Piła, Port Gdynia, Pipelife Polska, PZU, Provident Polska, Prokom Software S.A., Skok im. Mikołaja Kopernika, Strabag S.A. Thompson Polkolor, Poczta Polska, Synthos Oświęcim, Torfarm S.A, Tensho Corporation, ThyssenKrupp Energostal, Telekomunikacja Polska, Organika S.A., Unilever Poznań, Viterra Energy Servises, Wojewódzki Urząd Pracy, Związek Pracodawców Kolejowych, Żabka Polska S.A. i innych organizacji. W sumie przeprowadził ponad 300 warsztatów w czasie 15 lat pracy trenerskiej. Uczestnicy jego szkoleń doceniają w ankietach dużą ilość przykładów praktycznych, podoba się forma zajęć praca w grupach, symulacje. Podkreślają kompetencje, profesjonalizm, doświadczenie i jego zaangażowanie. Dr Paweł Błaszkiewicz
Zanim rozpoczął pracę jako trener-konsultant, zdobył doświadczenie w pracy w działach personalnych dużych firm produkcyjnych: Philips Consumer Electronics Industries w Kwidzynie oraz Flextronics International w Tczewie.
Od 2001 roku realizował projekty szkoleniowo-doradcze m.in. dla: