Controlling kosztów sprzedaży
Opis
Na szkoleniu zaprezentowane zostaną nowoczesne metody analizy i zarządzania kosztami sprzedaży według wymogów controllingu. Szkolenie dedykowane jest dla pracowników przedsiębiorstw o rozbudowanych strukturach kosztów sprzedaży.
Pracownicy działów sprzedaży i controllingu.
Wiedza i umiejętności: Zdobycie wiedzy w stopniu umożliwiającym samodzielne zaprojektowanie systemu analizy kosztów sprzedaży według wymogów controllingu. Kompetencje społeczne: Zdobycie kwalifikacji podnoszących konkurencyjność uczestników szkolenia na rynku E-pracy.
Prezentacja narzędzi zarządzania kosztami sprzedaży według wymogów controllingu.
Koszty sprzedaży w controllingu Koszty sprzedaży w rachunkowości finansowej i zarządczej. Zarzadzanie budżetem kosztów sprzedaży Analiza odchyleń w budżecie kosztów sprzedaży. Rachunki marżowe identyfikujące koszty sprzedaży Stałe i zmienne koszty sprzedaży w wielowymiarowych rachunkach marżowych. Wpływ szczegółowej analizy kosztów sprzedaży na ceny Dywersyfikacja cen z uwzględnieniem szczegółowych kosztów sprzedaży.
Identyfikacja kosztów procesów sprzedaży (transportu, prowizji, promocji, magazynowania) na potrzeby controllingu.
Wielowymiarowe struktury kosztów sprzedaży (produkty, rynki, kanały i procesy sprzedaży)
Ustalenie zakresów odpowiedzialności za koszty sprzedaży.
Koszty zmienne i stałe oraz bezpośrednie i pośrednie w wielowymiarowej analizie kosztów sprzedaży.
Planowane zmiennych i stałych kosztów sprzedaży.
Adaptacja planu kont księgowych do identyfikacji kosztów sprzedaży według wymogów controllingu.
Ustalenia dopuszczalnych odchyleń w budźcie kosztów sprzedaży.
Aktualizacja i uszczegóławianie budżetu kosztów sprzedaży w trakcie jego realizacji.
Okresy aktualizacji budżetu kosztów sprzedaży.
Poziomy marż określające rentowność sprzedaży.
Budowa bezpiecznych struktur sprzedaży z wykorzystaniem progów rentowności.
Ujęcie w kalkulacji cen kosztów związanych z terminami płatności oraz ryzykiem utraty należności.
Ustalanie indywidualnych cen dla klientów uwzględniających koszty sprzedaży
dr Michał Chalastra Specjalista z zakresu controllingu, budżetowania, rachunkowości zarządczej i zintegrowanych systemów informacyjnych. Pracownik Katedry Rachunkowości na Uniwersytecie Gdańskim. Członek Rady Programowej i redaktor czasopisma „Controlling i Zarządzanie”. Autor wielu artykułów z zakresu rachunkowości i controllingu. Konsultant, zrealizował liczne praktyczne wdrożenia systemów controllingu.