DOCTOR COSTER® – Modeling Basics
Opis
SZKOLENIE SKUPIA SIĘ NA PRZEKAZANIU PRAKTYCZNEJ WIEDZY UMOŻLIWIAJĄCEJ EFEKTYWNE WYKORZYSTANIE „MODUŁU KALKULACJE” PLATFORMY ZARZĄDCZO – CONTROLLINGOWEJ DOCTOR COSTER®
Formuła szkolenia polega na realizowaniu praktycznych ćwiczeń w module kalkulacyjnym Doctor Coster® KALKULACJE.
Szkolenie kładzie nacisk na aktywny udział uczestników przygotowując jednocześnie do samodzielnej obsługi modułu Doctor Coster® – KALKULACJE w zakresie kalkulacji i analizy kosztów i rentowności produktów oraz klientów.
Każdy Uczestnik otrzyma komplet materiałów szkoleniowych oraz dostęp do pomocy oprogramowania (Doctor Coster® – Video Center oraz klasyczny Help).
Dla zapewnienia wysokiej efektywności szkolenia, liczba miejsc jest ograniczona.
SZKOLENIE OBEJMUJE ĆWICZENIA PRZY WYKORZYSTANIU WŁASNYCH KOMPUTERÓW
Szkolenie skierowanie jest do pracowników firm z wszystkich branż rozpoczynających lub zainteresowanych pracą z zaawansowanym modułem KALKULACJE platformy zarządczo – controllingowej Doctor Coster®.
UCZESTNIK ZDOBYWA PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI OBSŁUGI MODUŁU KALKULACJE PLATFORMY ZARZĄDCZO – CONTROLLINGOWEJ DOCTOR COSTER® W OBSZARZE KALKULACJI ORAZ ANALIZY KOSZTÓW I RENTOWNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA:
ZDOBYTA WIEDZA I UMIEJĘTNOŚCI 1.Samodzielne zaprojektowanie ścieżek alokacji kosztów: 2.Modyfikowanie istniejących ścieżek alokacji kosztów. 3.Interpretowanie danych operacyjnych i finansowych generowanych w Doctor Coster® KALKULACJE. 4.Śledzenie wykonywanych rozliczeń. 5.Przygotowanie plików MS Excel do importu danych do oprogramowania. 6.Importowanie danych do oprogramowania z plików MS Excel. 7.Eksportowanie całego modelu rachunku kosztów lub jego poszczególnych elementów do pliku MS Excel. 8.Bazując na bibliotece kokpitów menadżerskich modułu Doctor Coster® DASHBOARDS wyszukiwanie i interpretowanie danych operacyjnych i finansowych o: 9.Korzystanie z zestawu pomocy oprogramowania:
• sprzedanych produktów i grup produktowych,
• sprzedanych usług i grup usług,
• obsługi klientów i segmentów klientów,
• zarządzania przedsiębiorstwem.
• kosztach i wykorzystaniu zasobów,
• kosztach i efektywności działań sprzedażowych, logistycznych, marketingowych oraz usług wewnętrznych w obszarze sprzedaży,
• kosztach i zyskowności produktów / usług i grup produktowych / usługowych,
• kosztach i zyskowności klientów i segmentów klientów,
• kosztach i zyskowności całego przedsiębiorstwa.
• Doctor Coster® Video Center,
• Help Doctor Coster® Kalkulacje.
DOCTOR COSTER® KALKULACJE 1. ZAPOZNANIE ZE STRUKTURĄ MODELU RACHUNKU KOSZTÓW I INTERPRETOWANIE PREZENTOWANYCH DANYCH: a. Moduł zasobów, 2. TWORZENIE PIERWSZEGO (UPROSZCZONEGO) MODELU RACHUNKU KOSZTÓW PRZEDSIĘBIORSTWA TECHNIKĄ WPROWADZANIA DANYCH BEZPOŚREDNIO DO OPROGRAMOWANIA: a. Poznanie mechanizmu dodawania obiektów grupowania kosztów (zasobów, działań, obiektów kosztowych), 3. ANALIZA I WYSZUKIWANIE KONKRETNYCH DANYCH W OPARCIU O ZESTAW KOKPITÓW MENADŻERSKICH Z NASTĘPUJĄCYCH OBSZARÓW: a. Rentowność (z rozdzielczością do sprzedanych produktów, świadczonych usług, grup produktowych/usługowych, klientów i segmentów klientów):
b. Moduł działań,
c. Moduł obiektów kosztowych.
d. Śledzenie ścieżek rozliczania kosztów.
b. Określanie zmienności kosztów w oprogramowaniu,
c. Rozliczanie kosztów sprzedaży między obiektami grupowania kosztów.
• Analiza rentowności,
• Analiza kosztów,
• Analiza przychodów.
b. Działania i procesy sprzedażowe oraz zarządcze:
• Analiza kosztów i stawek,
• Analiza zmienności,
• Symulacja rozliczenia kosztów niewykorzystanych na działania.
c. Zasoby, komórki organizacyjne, piony organizacyjne:
• Analiza kosztów rodzajowych,
• Analiza kosztów i stawek,
• Analiza zmienności,
• Analiza wykorzystania kosztów.