Controlling sprzedaży – szkolenie jednodniowe
Opis
Zapraszamy na szkolenie, w trakcie którego zdobędziesz wiedzę z zakresu controllingu sprzedaży.
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się nie tylko jak prawidłowo planować, monitorować i analizować wyniki zespołów handlowych, ale również jak stale doskonalić pracę sił sprzedaży i gdzie poszukiwać możliwości zwiększenia rentowności sprzedaży. Program szkolenia łączy w sobie również zagadnienia strategiczne i operacyjne. Szczególną uwagę poświęcimy polityce cenowej i zagadnieniom marżowości oraz wskaźnikom marketingowym, wykorzystywanym w controllingu sprzedaży.
Szkolenie uzupełnione będzie o praktyczne studia przypadków, a także szereg ćwiczeń, pomagających zrozumieć i utrwalić omawiane zagadnienia.
– Dyrektorzy Controllingu – Controllerzy – Dyrektorzy i menedżerowie działów sprzedaży – Członkowie Zarządów i właściciele przedsiębiorstw
– zdobycie wiedzy z zakresu controllingu sprzedaży – zrozumienie czynników determinujących skuteczność i efektywność pracy zespołów sprzedażowych – poznanie narzędzi wykorzystywanych do planowania, analizy i oceny działań sprzedażowych, w tym wskaźników w sprzedaży – poznanie zagadnień zarządzania marżą oraz strategii cenowo-rabatowych – zdobycie kwalifikacji podnoszących konkurencyjność uczestników na rynku pracy
– czym jest controlling sprzedaży – rola controllingu sprzedaży – skuteczność a efektywność – model filarów dobrej sprzedaży – metody planowania sprzedaży – ilościowe oraz jakościowe – budżetowanie kosztów sprzedaży – wyniki biznesowe, cele sprzedaży a aktywności handlowe – podstawowa analiza wyników sprzedaży – wskaźniki pozycji rynkowej firmy – wskaźniki realizacji celów sprzedażowych – mierniki relacji z klientami – strategie cenowe – pojęcie marży, analiza marży na różnych poziomach pokrycia – miary i wskaźniki – marżowość klientów – polityka rabatowa i jej wpływ na rentowność sprzedaży, kaskada cenowa, analiza pasma cenowego, średni poziom rabatów – elastyczność cenowa popytu – projektowanie właściwego obiegu informacji zwrotnej – kokpit menedżerski