8D / problem solving – czyli warsztaty z systematycznego rozwiązywania problemów
Opis
Celem szkolenia jest praktyczne wprowadzenie uczestników w uwarunkowania i założenia procesu problem solving 8D, jako jednego z narzędzi Lean Management.
W zakresie realizowanych warsztatów główny nacisk został położony na wdrożenie systemu 8D i konkretne przykłady jego zastosowania. Prezentowane są również różne warianty obsługi 8D (szczególnie początkowych kroków).
Całość realizowana jest z uwzględnieniem technik wspierających: 5WHY, 5W + 1H, diagram Ishikawy/ CEDAC, metody heurystyczne, Diagram Pareto, PDCA, metoda Philipsa 623.
W trakcie szkolenia występuje również odniesienia do tematów miękkich – celem podtrzymania komunikacji w zespole, motywacji.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
Program: 1. Wprowadzenie w temat szkolenia 2. Wyodrębnienie i określenie „PROBLEMU” Przeszkody stawiane przed procesem rozwiązywania problemu/problemów, ciąg procesu rozwiązywania „PROBLEMU” w tym: 3. Organizacja pracy zespołu w ramach 8D 1. Metodyka rozwiązywania problemów 8D 2. Warsztaty praktyczne – praca na wskazanych przypadkach przewodnich8D / problem solving – czyli warsztaty z systematycznego rozwiązywania problemów
Dzień 1 (10:00 – 17:00)
zastosowanie PDCA i 8D
Dzień 2 (09:00 – 15:30)
D0 – Przygotowanie do procesu 8D,
D1 – Powołanie zespołu 8D,
D2 – Opis problemu,
D3 – Wprowadzenie tymczasowych działań zaporowych,
D4 – Zdefiniowanie i weryfikacja przyczyny głównej,
• metoda 5 WHY,
• metoda 5W+1H,
• wykres przyczynowo – skutkowy Ishikawy/ CEDAC,
• burza mózgów w oparciu o Metodę Philipsa 623,
• diagram Pareto,
• histogram,
• Drzewo Usterek,
D5 – Wybór i weryfikacja stałych działań korygujących,
D6 – Wprowadzenie i zatwierdzenia stałych działań korygujących – PDCA,
D7 – Wprowadzenie i zatwierdzenia stałych działań korygujących – zapobieganie ponownym wystąpieniom problemom,
D8 – Podziękowania, celebracja i uznania dla zespołu 8D.
Karierę zawodową rozpoczął w 1999 roku od realizacji projektów wdrożeniowych systemu klasy ERP – IFS. Później Project Manager zajmujący się wdrożeniami systemu SAP. Twórca sprawdzonej w praktyce metody analizy opłacalności i realizacji wdrożenia RFID w przedsiębiorstwie sektora FMCG funkcjonującym na rynku globalnym. Zawodowo prowadzi również tematy dostosowywania elementów metodyki oferowanej przez PMI® – do wymagań konkretnych przedsiębiorstw. Jest autorem wielu pomysłów usprawniających pracę Project Manager’a – rozwiązań informatycznych, dot. metod dokumentacji i komunikacji, jak i „czysto” organizacyjnych.Adam Łazarski MBA
Twórca sprawdzonej w praktyce metody analizy opłacalności i realizacji wdrożenia RFID w przedsiębiorstwie sektora FMCG funkcjonującym na rynku globalnym. Od siedemnastu lat zawodowo zajmuje się realizowaniem projektów reorganizacyjnych z zakresu zagadnień logistyki i planowania produkcji zgodnie z APICS®, tematyki Project Management zgodnie z PMBOK®, jak i Lean Manufacturing-Office.
Przynależy do PMI®, gdzie publikuje – oddział PMI® Monachium. Jest również członkiem Polskiego Towarzystwa Logistycznego. Autor wielu cykli dydaktycznych dla polskich i zagranicznych firm doradczo – szkoleniowych. Ma udokumentowaną z realizację w okresie trzynastu lat ponad 750’u usług doradczych i szkoleniowych. Od 1999 roku wiodący konsultant w zakresie zarządzania projektami, jak i logistyki. Prelegent i moderator na konferencjach krajowych, jak i prelegent na konferencjach międzynarodowych.