TPM – nowe podejście do zarządzania utrzymaniem ruchu
Opis
Przedmiotem szkolenia jest ciągłe doskonalenie czynności przy konserwacji urządzeń oraz zespołowe wypracowanie usprawnień w systemie utrzymania ruchu jak i również wzrosty efektywności wykorzystania maszyn i urządzeń produkcyjnych poprzez wykorzystanie współczynnika efektywności pracy linii technologicznej czy gniazda produkcyjnego.
Na zajęciach zostaną przedstawione zasady, metody i narzędzia, wykorzystywane w programie Kompleksowego Utrzymania Maszyn TPM (ang. Total Productive Maintenance).
Program TPM jest z powodzeniem wdrażany jest od wielu lat w przedsiębiorstwach japońskich i amerykańskich, gdzie przynosi znaczące korzyści finansowe.
Szkolenie adresowane jest do:
personelu działów jakości
Celem szkolenia jest:
Program: 1. Wstęp do produktywności 2. Co oznacza „Lean Manufacturing” a. Wprowadzenie b. Historia powstania Lean Manufacturing 3. Czym jest TPM – totalne zarządzanie utrzymaniem ruchu a. Historia zarządzania b. Rozwój koncepcji TPM c. Cele TPM 4. Określenie strategii TPM dla firmy a. Wybór obszarów, w których nastąpi wdrożenie Systemu TPM b. Przedstawienie stanu obecnego c. Rola i zadania Zespołu wdrażającego System TPM 5. Rola Działu Utrzymania Ruchu oraz Autonomos Maintenance 6. Sześć głównych strat – sposób kalkulacji, wzory i przykłady a. Analiza strat 1. Wskaźnik efektywność wykorzystania czasu pracy maszyn – OEE a. Wykorzystanie współczynnika OEE do obliczania premii 2. Metodologia wdrażania Systemu TPM a. Wybór lidera b. Edukacja Załogi c. Wizualizacja wyników 3. Przedstawienie i omówienie poszczególnych filarów wchodzących w skład TPM a. Omówienie formularzy, instrukcji oraz standardów potrzebnych do funkcjonowania Systemu TPM b. Standardy czyszczenie i konserwacji 4. Wprowadzenie do technik wykorzystywanych w TPM 5. System 5 S 6. KaizenTPM – nowe podejście do zarządzania utrzymaniem ruchu
Dzień 1 (10:00 – 17:00)
b. Działania celem eliminacji stratDzień 2 (09:00 – 15:30)
Karierę zawodową rozpoczął w 1999 roku od realizacji projektów wdrożeniowych systemu klasy ERP – IFS. Później Project Manager zajmujący się wdrożeniami systemu SAP. Twórca sprawdzonej w praktyce metody analizy opłacalności i realizacji wdrożenia RFID w przedsiębiorstwie sektora FMCG funkcjonującym na rynku globalnym. Zawodowo prowadzi również tematy dostosowywania elementów metodyki oferowanej przez PMI® – do wymagań konkretnych przedsiębiorstw. Jest autorem wielu pomysłów usprawniających pracę Project Manager’a – rozwiązań informatycznych, dot. metod dokumentacji i komunikacji, jak i „czysto” organizacyjnych.Adam Łazarski MBA
Twórca sprawdzonej w praktyce metody analizy opłacalności i realizacji wdrożenia RFID w przedsiębiorstwie sektora FMCG funkcjonującym na rynku globalnym. Od siedemnastu lat zawodowo zajmuje się realizowaniem projektów reorganizacyjnych z zakresu zagadnień logistyki i planowania produkcji zgodnie z APICS®, tematyki Project Management zgodnie z PMBOK®, jak i Lean Manufacturing-Office.
Przynależy do PMI®, gdzie publikuje – oddział PMI® Monachium. Jest również członkiem Polskiego Towarzystwa Logistycznego. Autor wielu cykli dydaktycznych dla polskich i zagranicznych firm doradczo – szkoleniowych. Ma udokumentowaną z realizację w okresie trzynastu lat ponad 750’u usług doradczych i szkoleniowych. Od 1999 roku wiodący konsultant w zakresie zarządzania projektami, jak i logistyki. Prelegent i moderator na konferencjach krajowych, jak i prelegent na konferencjach międzynarodowych.