Jak skutecznie przeprowadzić proces sprzedaży – efektywne pozyskiwanie zamówień
Opis
Szkolenie oparte jest na modelu „4 kroków”, który uczy sprzedawców jak przeprowadzić proces sprzedaży, by odkrywać i rozwijać potrzeby klienta.
Model jest oparty na technice stosowanej przez doświadczonych sprzedawców, którzy poprzez sekwencyjne zadawanie odpowiednich pytań, łatwiej i skuteczniej dopasowują rozwiązania do potrzeb klienta. Technika ta została opracowana poprzez obserwację i analizę tysięcy rozmów handlowych.
Klient pod wpływem pytań uświadamia sobie swoje potrzeby, a handlowiec przedstawia rozwiązania językiem korzyści. Pozwala to na bardzo dobre dopasowanie rozwiązań do potrzeb klienta oraz buduje zaufanie, co zapewnia maksymalny efekt przekonywania.
Jednym z podstawowych narzędzi programu jest „Proces Sprzedaży” – jasny schemat procesów decyzyjnych klienta, który podejmuje poważną decyzję i będzie odpowiadał za jej efekty. Narzędzie to pozwala na szybką i jasną identyfikację etapu, na którym znajduje się nasz klient.
Podczas szkolenia uczestnik poznaje wszystkie elementy efektywnej rozmowy handlowej i ćwiczy je w scenkach symulacyjnych, dostosowanych do rozwiązań jego firmy.
Zdobyta wiedza z zakresu: Nabyte umiejętności:Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom praktycznych umiejętności i wiedzy z zakresu:
działań posprzedażowych
zadawania efektywnych pytań
zastosowania techniki redukowania potencjalnych zastrzeżeń klienta
Program: 1. Postawa sprzedawcy 2. Proces sprzedaży 3. Planowanie 4. Otwarcie wizyty 5. Odkrywanie potrzeb – model „4 kroków„ 6. Prezentacja oferty 7. Zamknięcie sprzedaży 8. Działania posprzedażoweJak skutecznie przeprowadzić proces sprzedaży – efektywne pozyskiwanie zamówień
Absolwent Uniwersytetu Szczecińskiego i Podyplomowych Studiów Trenerskich Teichert & Partners przy Wyższej Szkole Biznesu w Gorzowie Wlkp. Swoją karierę zawodową rozpoczął w roku 1993 prowadząc działalność usługową. Przez kolejne lata pracował w działach sprzedaży na różnych szczeblach zarządzania w światowych koncernach z różnych sektorów: spożywczego, przemysłowego, farmaceutycznego. Między innymi dla firm: Frito-Lay, Wedel, Ambra, Woseba, Amplico Life, Ferrero, Wrigley, Therpomplast, AstraZeneca, Jelfa, GlaxoSmithKline. Jest autorem wielu programów szkoleniowych. Ceniony przez uczestników za swoją niebywałą wiedzę praktyczną oraz elastyczne podejście do każdego problemu. Organizator ogólnopolskich Warsztatów Trenerskich, Klubu Strategów Marketingu, Klubu Społeczności Ludzi Sprzedaży Salespeople, Członek Północnej Izby Gospodarczej i Toastmasters International. Prowadził zajęcia na studiach podyplomowych na Uniwersytecie Szczecińskim, Collegium Balticum. Jako trener współpracuje z wieloma firmami szkoleniowymi. Prowadzi szkolenia od 2008 roku między innymi z zakresu zarządzania i współpracy w zespołach, komunikacji interpersonalnej oraz sprzedaży i marketingu. Prywatnie mąż i ojciec dwójki wspaniałych dzieci. Niepohamowany optymista, badacz ludzkiej motywacji, energiczny inspirator i mówca motywacyjny. Pasjonat Warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych. Zawód trenera traktuję jako swoje hobby, któremu poświęcam się bezgranicznie. Jestem samodzielny, potrafię pogodzić pracę z nauką, a także z wychowywaniem swoich dzieci. Czytam wiele książek, ciągle podnoszę kwalifikacje, by uczestnicy moich szkoleń dostali największą wartość, jaką jest wiedza i umiejętności praktyczne.Artur Rak